W Veolia Południe powołano Pełnomocnika ds. rozpatrywania zgłoszeń, który zajmuje się przyjmowaniem i rozpatrywaniem zgłoszonych przez sygnalistów nieprawidłowości.
Pełnomocnik ds. rozpatrywania zgłoszeń jest niezależnym i zaufanym adresatem, do którego każdy pracownik spółki, a także partnerzy biznesowi mogą zgłosić w sposób bezpieczny informację o nieprawidłowości.
Zgłoszenie nieprawidłowości pozostaje poufne, zgłaszający może także zdecydować o pozostaniu anonimowym, choć może to utrudnić wyjaśnienie sprawy i uniemożliwić przekazanie informacji zwrotnej.
Postępowanie wyjaśniające prowadzone jest przez Pełnomocnika ds. rozpatrywania zgłoszeń, zgodnie z przyjętymi w Veolia Południe zasadami postępowania w przypadku zgłoszenia nieprawidłowości. W Veolii w Polsce stosuje się jednolite zasady przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń. Każda ze spółek przyjęła zasady tożsame do reguł przyjętych w Veolia Energia Polska i są one dostępne na stronach www każdej ze spółek.
Partnerzy biznesowi Veolii mogą przesłać zgłoszenie nieprawidłowości na adres: sygnalista@veolia.com, bądź korzystając z platformy Sygnalista Veolii.