Slajder 1 1920x800px -

Slajder 2 1920x800px56 -

6 listopada startuje nowa odsłona kampanii edukacyjnej „Stopień mniej znaczy więcej”, której organizatorem jest Veolia w Polsce, największy prywatny wytwórca i dostawca ciepła w Polsce. Celem kampanii jest podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat indywidualnych działań, jakie można podejmować na rzecz ochrony zasobów naturalnych i poprawy jakości powietrza, odnosząc przy tym korzyści zdrowotne. Kampania, która potrwa do maja 2024 r., skupia się na przekazie, że zmniejszenie temperatury ogrzewania nawet o jeden stopień przynosi redukcję emisji pochodzących z wykorzystywania paliw kopalnych i pozwala zmniejszyć negatywne efekty przegrzewania organizmu. 

“Aby zwiększyć racjonalne gospodarowanie energią, nie wystarczą działania firm takich jak Veolia, która wdraża innowacyjne rozwiązania podnoszące efektywność energetyczną. Powinny one iść w parze ze zmianą nawyków mieszkańców. Musimy zatem pamiętać, jak ważne  jest świadome korzystanie z energii. Kampania Stopień Mniej Znaczy więcej” może nas tego nauczyć.”  – powiedział Frédéric Faroche, Prezes Zarządu oraz Dyrektor Generalny Grupy Veolia w Polsce.

Partnerem tegorocznej edycji została Grupa Mokate, jeden z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Patronat nad projektem objął Prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak. 

„Cieszę się, że partnerem tegorocznej edycji kampanii została Grupa Mokate, która nie tylko chce poprawić swoją efektywność energetyczną, ale również aktywnie zaangażować się w promocję pozytywnych nawyków służących ochronie środowiska i zasobów naszej planety” – dodał Frédéric Faroche, Prezes Zarządu oraz Dyrektor Generalny Grupy Veolia w Polsce.

„Racjonalne korzystanie z zasobów energetycznych to nie tylko moralny obowiązek firm odpowiedzialnych społecznie, ale również sposób na budowanie zrównoważonej przyszłość dla nas wszystkich. Jako firma, która od lat obecna jest w życiu lokalnej społeczności, jak i mieszkańców innych regionów Polski, chcemy własnym przykładem zachęcić ich do zmiany codziennych nawyków na takie, które pomagają oszczędzać ciepło” – powiedział dr Adam Mokrysz, Prezes Grupy Mokate.

W obliczu rosnących wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi oraz nieustannie rosnącym zapotrzebowaniem na energię, kluczowe staje się racjonalne korzystanie z zasobów energetycznych. Niezwykle ważna jest społeczna odpowiedzialność za efektywne wykorzystanie produkowanej energii elektrycznej i ciepła. Oznacza to gotowość do zmiany swoich nawyków na bardziej przyjazne środowisku. Wychodząc z założenia, że nawet najmniejsze działanie ma znaczenie, autorzy kampanii pragną uświadomić odbiorców ciepła, że poprzez zmianę codziennych zachowań można racjonalnie korzystać z energii. Rozpoczęcie kształtowania odpowiedzialnych nawyków najłatwiej zacząć od drobnej i prostej zmiany, takiej jak zmniejszenie o jeden stopień temperatury ogrzewania pomieszczeń, w których pracujemy lub mieszkamy.

Jako firma, której ambicją jest zdobycie pozycji lidera transformacji ekologicznej, wiemy, jakie korzyści dla zdrowia i środowiska przynosi świadome korzystanie z ciepła. Dlatego chcemy dzielić się naszą wiedzą dotyczącą tego, w jaki sposób możemy codziennie kształtować nowe, przyjazne środowisku nawyki. Kampania „Stopień mniej znaczy więcej” jest naszym flagowym edukacyjnym projektem na rzecz podnoszenia świadomości ekologicznej” – mówi Magdalena Kempiński, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Polsce, zastępca komunikacji w Strefie Europy Środowo-Wschodniej Veolii.

Działania edukacyjne w ramach kampanii prowadzone będą w około sześćdziesięciu miastach, w których Grupa Veolia świadczy usługi systemowe. Patronat Honorowy nad akcją objął Prezydent Miasta Poznania. W ramach kampanii pojawią się spoty i materiały informacyjne w prasie oraz w mediach społecznościowych Grupy Veolia oraz Grupy Mokate. Uruchomiona została również strona www.stopienmniej.pl, na której mieszkańcy znajdą wiele przydatnych porad ekspertów ds. zdrowia i środowiska, np. dlaczego warto spać w niższej temperaturze. Kampania wytłumaczy również, jakie codzienne nawyki powodują niepotrzebne straty ciepła, dlaczego nie należy zakrywać grzejników, czy też wietrzyć mieszkań przy odkręconych kaloryferach. Dodatkowo uruchomiony został profil na Instagramie „Stopień mniej”, który ma na celu zwiększenie zaangażowania mieszkańców poprzez umożliwienie dzielenia się poradami i swoim doświadczeniem w zakresie zmiany nawyków i oszczędzania ciepła.

Kampanię będzie można zobaczyć na ulicach m.in. Łodzi (w formie reklam umieszczonych na przystankach autobusowych), a z jej szczegółami zapoznać się podczas słuchania spotów w łódzkich i poznańskich rozgłośniach takich jak: Meloradio,  Złote Przeboje, Rockradio, Radio Pogoda Poznań, Radio ESKA Poznań, VOX FM Poznań oraz Radio Łódź.

Pierwsza edycja kampanii 2022/2023, już w pierwszych miesiącach jej trwania, osiągnęła AVE ponad 1 mln PLN, a zasięg odsłon bannerowych wyniósł 1,5 mln. Z badań ankietowych, przeprowadzonych przez firmę Pollster w grudniu 2022 r. na zlecenie Grupy Veolia w Polsce wynika, że 25% mieszkańców Poznania i Łodzi zna kampanię, uważając, że jest ona potrzebna, zrozumiała oraz skuteczna.

Tegorocznej edycji towarzyszy nowa identyfikacja wizualna i logo, które symbolizuje ideę zmniejszania zużycia energii. Wszystkie kreacje graficzne wyróżnia spójny layout, stonowana kolorystyka i wyraziste hasła dopasowane do przekazów kampanii. Koncepcję kreatywną kampanii opracowała agencja marketingu 360, Afekt Sp. z o.o., oferująca zintegrowane rozwiązania marketingowe klientom w Polsce i za granicą. Za działania media relations odpowiada agencja NoisePR.