12 listopada Veolia Polska zainaugurowała trzecią odsłonę kampanii edukacyjnej “Stopień mniej znaczy więcej”. Projekt ten ma na celu podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa, skupiając uwagę na pozytywnych efektach wynikających z obniżenia temperatury w pomieszczeniach w okresie grzewczym. Te proste działanie może znacząco wpłynąć na ochronę zasobów naturalnych, łagodzenie zmian klimatycznych oraz poprawę stanu środowiska. Poprzez kampanię Veolia zachęca do małych, codziennych zmian, które w skali kraju mogą przynieść znaczące korzyści dla naszej planety.
Kampania „Stopień mniej znaczy więcej” pokazuje, że każdy z nas ma realny wpływ na przyszłość klimatu. Proste działanie, jak obniżenie temperatury w pomieszczeniu o jeden czy dwa stopnie, może przynieść korzyści nie tylko środowisku, ale także naszemu zdrowiu. Jako Veolia chcemy inspirować do świadomego korzystania z energii i wspólnie budować zrównoważoną przyszłość – mówi Luiz Hanania, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy Veolia w Polsce.
Prezydent Poznania – Jacek Jaśkowiak, po raz kolejny objął kampanię swoim patronatem. Podobnie jak w roku ubiegłym partnerem tej edycji jest Grupa Mokate, jeden z największych producentów kawy rozpuszczalnej i herbaty w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.
Uważam, że dbałość o naszą planetę zaczyna się od drobnych zmian w codziennym życiu. Nawet niewielkie dostosowanie komfortu cieplnego może mieć pozytywny wpływ na otoczenie. Takie małe gesty nie tylko pomagają chronić środowisko, ale także sprzyjają naszemu samopoczuciu i zdrowiu – mówi dr Adam Mokrysz, prezes zarządu Grupy Mokate.
Zmniejsz temperaturę, zadbaj o klimat i swoje zdrowie
Tegoroczna edycja kampanii podkreśla realne korzyści płynące z obniżania temperatury w pomieszczeniach. Zmniejszenie jej zaledwie o 2°C może przynieść wymierne korzyści dla klimatu, redukując emisję CO2 nawet do ok 10%. Jednocześnie utrzymanie niższej temperatury w pomieszczeniach ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie – poprawia samopoczucie, zwiększa komfort snu oraz redukuje ryzyko wystąpienia chorób układu oddechowego, co jest szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym.
Twórcy kampanii zwracają uwagę, że przegrzewanie pomieszczeń powoduje marnowanie drogocennej energii, co szkodzi środowisku, klimatowi, a tym samym naszej planecie. Każdy może podjąć działania, pozwalające zachować komfort cieplny, jednocześnie zmniejszając zużycie energii.
Działania Veolii na rzecz podejmowania odpowiedzialnych decyzji
Veolia w kampanii odwołuje się do wyników „Barometru Transformacji Ekologicznej” – badania zainicjowanego przez firmę i przeprowadzonego przez Elabe i Veolię na całym świecie. Stało się ono impulsem do rozpoczęcia społecznej dyskusji na temat transformacji ekologicznej.
Wyniki “Barometru” jasno pokazują, że Polacy coraz bardziej rozumieją potrzebę i wspierają działania na rzecz ochrony klimatu. Kampania „Stopień mniej znaczy więcej” jest odpowiedzią na te oczekiwania – wspieramy społeczeństwo w podejmowaniu świadomych decyzji, które pozytywnie wpływają na środowisko i zdrowie – dodaje Luiz Hanania.
Kampania obejmie zasięgiem blisko sześćdziesiąt miast, w których Grupa Veolia jest obecna i oferuje swoje usługi systemowe. Materiały informacyjne zostaną rozpowszechnione za pośrednictwem prasy oraz mediów społecznościowych Veolii i Mokate. Strona internetowa www.stopienmniej.pl, tak jak w poprzednich edycjach, stanowi źródło wielu cennych wskazówek ekspertów z dziedziny zdrowia i ochrony środowiska.
Kampania zostanie zrealizowana z wykorzystaniem nośników reklamowych w przestrzeni miejskiej Poznania i Łodzi, obejmując m.in. ekspozycję na autobusach, przystankach oraz ekranach świetlnych Dworca Głównego w Poznaniu oraz centrów handlowych: Posnania i Manufaktura. Przekaz kampanii będzie również emitowany w stacjach radiowych: Radio Złote Przeboje, Rock Radio, Radio Pogoda i Meloradio. Ponadto działania promocyjne będą prowadzone online na popularnych portalach informacyjnych, zapewniając szeroki zasięg i dotarcie do zróżnicowanych grup odbiorców.